Mand der kigger på et whiteboard

Guide til en effektiv brugertest: 10 tips til at få de rigtige data

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Diverse

Hvorfor bør du brugerteste? Med brugertests får du en mulighed for at kigge dine brugere over skulderen og få en uddybende forståelse af deres online-adfærd – både generelt og specifikt i forhold til din hjemmeside. Du får en vigtig og brugbar indsigt i, hvor dine brugere og potentielle kunder falder fra i købsprocessen ligesom med Google Analytics, men med brugertests lærer du også, hvor processen starter, og hvad […]

langsom-hjemmeside

Langsom hjemmeside? Her er 15 tips til hastighedsoptimering af dit website [GUIDE]

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Diverse

Er du træt af, at dit website eller din webshop er langsom, så får du i dette indlæg 15 tips til, hvordan du kan hastighedsoptimere din hjemmeside og dermed sænke loadtiden. Hastighed er en vigtig faktor set i forhold til brugeroplevelsen, og den får kun endnu større betydning, når brugerne besøger dit website via deres smartphone – især når de sidder i bussen eller toget […]

Markér din hjemmeside som ”sikker” med et SSL-certifikat

Stefan Pedersen Af Stefan Pedersen Kategori: Ændringer fra Google

Har jeres virksomhed en hjemmeside med indtastningsfelter – eksempelvis kommentarfelt, søgefunktion eller nyhedsbrevsformular – og har I endnu ikke anskaffet jer et SSL-certifikat, vil Googles Chrome-browser fra oktober måned stemple jeres hjemmeside som værende usikker. Hos s360 anbefaler vi derfor, at alle vores kunder gør brug at et SSL-certifikat og dermed omdanner deres webside fra HTTP til HTTPS. Vi anbefaler skiftet af flere årsager: Den […]

bad link

Straffet af Google? Sådan rydder du op i dine dårlige links

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Ændringer fra Google, Søgemaskineoptimering

Indgående links til din hjemmeside har altid været en vigtig ingrediens til at få et løft af Googles søgealgoritme. Det er der ikke noget nyt i. Men over de seneste par år er kvaliteten af disse links blevet en ekstremt vigtig faktor. For nu kan dårlige links skade din hjemmeside, så du ikke kan komme til tops i Googles søgeresultater. Jeg får fra mange af vores kursister spørgsmål om, […]

Google Shopping overtager søgeresultaterne – Er din webshop klar?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Over de sidste 3 år har vi set Google udvide Shopping med mange nye funktioner, og vi nærmer os hastigt det punkt, hvor Shopping-annoncerne overhaler de almindelige tekstannoncer og bliver det annonceformat, der står for den største del af alle klik inden for e-handel. Det betyder, at det bliver nødvendigt for webshops at sikre, at de får det maksimale ud af deres Shopping-annoncer, hvis de fortsat vil […]

Google Displaynetværk: Hvilke annoncestørrelser skal du bruge?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Google accepterer billedannoncer i ca. 20 forskellige størrelser på deres displaynetværk, men der er stor forskel på, hvor udbredte formaterne er. Et website, som er med i Googles displaynetærk, vælger typisk selv størrelsen på de annonceblokke, der placeres på sitet, og dermed også hvilke annoncerstørrelser, der kan blive vist på det pågældende website. Vi har analyseret millioner af visninger på displaynetværket for vores kunder og […]

Featured snippets – Hvad er det og hvordan fås de?

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Søgemaskineoptimering

Featured snippets er Googles måde at servere relevant indhold til en brugers søgeforespørgsel, så de finder det de leder efter uden nødvendigvis at klikke sig ind på et af søgeresultaterne. Featured snippets er ofte på søgninger, der vedrører et spørgsmål, der ønskes besvaret – altså “hvem”, “hvad”, “hvor”, “hvordan” og “hvorfor”. Men det kan også vedrøre definitioner på begreber og ord uden at selve søgningen […]

Et kig bag kulisserne hos s360 – 2016

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

2016 lakker mod enden, og som jeg gjorde det for 2015, vil jeg her give et lille kig bag kulisserne med et tilbageblik på året, der gik. 2016 har været et fantastisk år for s360. Først og fremmest er vi gået fra at være 20 ansatte til i dag at være omkring 30, og i marts åbnede vi dørene til vores nye kontor i København. […]

Google Analytics Checkliste

Mads N. Lauridsen Af Mads N. Lauridsen Kategori: Google Analytics

Google Analytics er verdens mest benyttede analyseprogram for websites, som bliver brugt af over 28 mio. websites verden over¹. En korrekt opsat og vedligeholdt Google Analytics konto er et værdifuldt redskab, når virksomheder skal fastlægge en succesfuld digital strategi, som øger tallene på bundlinjen. Det hænder dog, at virksomheder besidder misvedligeholdte Google Analytics konti, hvor de ud fra fejlfyldte informationer drager konklusioner, som resultere i […]

google penguin

Penguin 4.0 – Hvad betyder dette dyr for din hjemmeside?

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Ændringer fra Google, Søgemaskineoptimering

Penguin historisk set Penguin er en algoritme, som Google begyndte at tage i brug tilbage i 2012. Formålet med Penguin er, at straffe hjemmesider, som har unaturlige linkprofiler. En unaturlig linkprofil vil sige, at hjemmesiden fx modtager links fra domæner af lav kvalitet, og at der er tydelige tegn på, at man meget bevidst har forsøgt at udnytte svagheder i Googles måder at rangere hjemmesider […]