Et kig bag kulisserne hos s360 – 2018

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

Julen står for døren, og traditionen tro er det blevet tid til at kigge tilbage på året, der gik. Det samme gjorde jeg nemlig her på bloggen i 2015, 2016 og 2017. 2018 har på mange måder været “business as usual”, hvilket hos s360 betyder et særdeles begivenhedsrigt år. Derfor kan det da også være svært at fremhæve enkelte øjeblikke i løbet af sådan et […]

Facebook-målgrupper – indsigt i splittest

Mads N. Lauridsen Af Mads N. Lauridsen Kategori: Facebook

Hos s360 splittester vi konstant på vores kampagner for at få større indsigt i, hvilke mekanismer der giver det maksimale afkast i forhold til målsætningen. Herefter udvikler vi nye teser, som igen bliver testet. Nedenstående resultater kan være interessante for virksomheder, hvis primære mål er at maksimere online-omsætningen direkte fra kampagnen. Derved er nedenstående findings ikke ensbetydende med, at målgrupper ikke er vigtige, ej heller at […]

Vejrets betydning for e-handel

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Analyse

Arbejder du med e-handel, har du sikkert en fornemmelse af, at vejret påvirker salget. Modsat tendensen for de fysiske butikker, så er det gode vejr som regel ensbetydende med færre besøgende og mindre salg. Men hvor meget betyder vejret egentlig? Vi har dykket ned i millioner af besøgsdata for vores e-handelskunder og kigget på sammenhængen med det danske vejr i forsommeren og foråret 2018. Resultatet […]

Overblik: De vigtigste AdWords overskrifter fra 2017

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

1. Det blev igen sværere at skelne mellem betalte og organiske resultater I starten af 2017 ændrede Google (igen!) det lille annonce-mærkat, således det blev sværere at skelne mellem betalte og organiske resultater. Mærkatet gik fra at være grønt med hvid skrift til i stedet at være gennemsigtigt med en tynd grøn kant. På billedet herunder vises den udvikling, der er sket på mindre end […]

Et kig bag kulisserne hos s360 – 2017

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

Julen nærmer sig, og traditionen tro vil jeg derfor dele et lille tilbageblik på året, der gik. Du er også velkommen til at genlæse mit blogindlæg om 2015 og 2016. 2017 var for os i s360 endnu et fantastisk år – og vores måske hidtil mest begivenhedsrige. Virksomheden har gennemgået en spændende udvikling, og vi er gået fra at være ca. 30 fuldtidsansatte til i […]

Vil Google åbne Shopping for andre prissammenligningstjenester?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Ændringer fra Google, Google AdWords

Google fik i juni en rekordstor bøde svarende til næsten 18 milliarder danske kroner. Europa Kommsionen mener at Google har misbrugt sin dominans som søgemaskine til at give en ulovlig fordel til et andet produkt, nemlig “produktsammenligningstjensten” Google Shopping. Google har fået indtil 28. september til at ændre deres tilgang. Gør de ikke det, vil de risikere bøder på op til $12 millioner om dagen. […]

Markér din hjemmeside som ”sikker” med et SSL-certifikat

Stefan Pedersen Af Stefan Pedersen Kategori: Ændringer fra Google

Har jeres virksomhed en hjemmeside med indtastningsfelter – eksempelvis kommentarfelt, søgefunktion eller nyhedsbrevsformular – og har I endnu ikke anskaffet jer et SSL-certifikat, vil Googles Chrome-browser fra oktober måned stemple jeres hjemmeside som værende usikker. Hos s360 anbefaler vi derfor, at alle vores kunder gør brug at et SSL-certifikat og dermed omdanner deres webside fra HTTP til HTTPS. Vi anbefaler skiftet af flere årsager: Den […]

Google Shopping overtager søgeresultaterne – Er din webshop klar?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Over de sidste 3 år har vi set Google udvide Shopping med mange nye funktioner, og vi nærmer os hastigt det punkt, hvor Shopping-annoncerne overhaler de almindelige tekstannoncer og bliver det annonceformat, der står for den største del af alle klik inden for e-handel. Det betyder, at det bliver nødvendigt for webshops at sikre, at de får det maksimale ud af deres Shopping-annoncer, hvis de fortsat vil […]

Google Displaynetværk: Hvilke annoncestørrelser skal du bruge?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Google accepterer billedannoncer i ca. 20 forskellige størrelser på deres displaynetværk, men der er stor forskel på, hvor udbredte formaterne er. Et website, som er med i Googles displaynetærk, vælger typisk selv størrelsen på de annonceblokke, der placeres på sitet, og dermed også hvilke annoncerstørrelser, der kan blive vist på det pågældende website. Vi har analyseret millioner af visninger på displaynetværket for vores kunder og […]

Featured snippets – Hvad er det og hvordan fås de?

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Søgemaskineoptimering

Featured snippets er Googles måde at servere relevant indhold til en brugers søgeforespørgsel, så de finder det de leder efter uden nødvendigvis at klikke sig ind på et af søgeresultaterne. Featured snippets er ofte på søgninger, der vedrører et spørgsmål, der ønskes besvaret – altså “hvem”, “hvad”, “hvor”, “hvordan” og “hvorfor”. Men det kan også vedrøre definitioner på begreber og ord uden at selve søgningen […]