Vil Google åbne Shopping for andre prissammenligningstjenester?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Ændringer fra Google, Google AdWords

Google fik i juni en rekordstor bøde svarende til næsten 18 milliarder danske kroner. Europa Kommsionen mener at Google har misbrugt sin dominans som søgemaskine til at give en ulovlig fordel til et andet produkt, nemlig “produktsammenligningstjensten” Google Shopping. Google har fået indtil 28. september til at ændre deres tilgang. Gør de ikke det, vil de risikere bøder på op til $12 millioner om dagen. […]

Markér din hjemmeside som ”sikker” med et SSL-certifikat

Stefan Pedersen Af Stefan Pedersen Kategori: Ændringer fra Google

Har jeres virksomhed en hjemmeside med indtastningsfelter – eksempelvis kommentarfelt, søgefunktion eller nyhedsbrevsformular – og har I endnu ikke anskaffet jer et SSL-certifikat, vil Googles Chrome-browser fra oktober måned stemple jeres hjemmeside som værende usikker. Hos s360 anbefaler vi derfor, at alle vores kunder gør brug at et SSL-certifikat og dermed omdanner deres webside fra HTTP til HTTPS. Vi anbefaler skiftet af flere årsager: Den […]

Google Shopping overtager søgeresultaterne – Er din webshop klar?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Over de sidste 3 år har vi set Google udvide Shopping med mange nye funktioner, og vi nærmer os hastigt det punkt, hvor Shopping-annoncerne overhaler de almindelige tekstannoncer og bliver det annonceformat, der står for den største del af alle klik inden for e-handel. Det betyder, at det bliver nødvendigt for webshops at sikre, at de får det maksimale ud af deres Shopping-annoncer, hvis de fortsat vil […]

Google Displaynetværk: Hvilke annoncestørrelser skal du bruge?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

Google accepterer billedannoncer i ca. 20 forskellige størrelser på deres displaynetværk, men der er stor forskel på, hvor udbredte formaterne er. Et website, som er med i Googles displaynetærk, vælger typisk selv størrelsen på de annonceblokke, der placeres på sitet, og dermed også hvilke annoncerstørrelser, der kan blive vist på det pågældende website. Vi har analyseret millioner af visninger på displaynetværket for vores kunder og […]

Featured snippets – Hvad er det og hvordan fås de?

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Søgemaskineoptimering

Featured snippets er Googles måde at servere relevant indhold til en brugers søgeforespørgsel, så de finder det de leder efter uden nødvendigvis at klikke sig ind på et af søgeresultaterne. Featured snippets er ofte på søgninger, der vedrører et spørgsmål, der ønskes besvaret – altså “hvem”, “hvad”, “hvor”, “hvordan” og “hvorfor”. Men det kan også vedrøre definitioner på begreber og ord uden at selve søgningen […]

Et kig bag kulisserne hos s360 – 2016

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

2016 lakker mod enden, og som jeg gjorde det for 2015, vil jeg her give et lille kig bag kulisserne med et tilbageblik på året, der gik. 2016 har været et fantastisk år for s360. Først og fremmest er vi gået fra at være 20 ansatte til i dag at være omkring 30, og i marts åbnede vi dørene til vores nye kontor i København. […]

Google Analytics Checkliste

Mads N. Lauridsen Af Mads N. Lauridsen Kategori: Google Analytics

Google Analytics er verdens mest benyttede analyseprogram for websites, som bliver brugt af over 28 mio. websites verden over¹. En korrekt opsat og vedligeholdt Google Analytics konto er et værdifuldt redskab, når virksomheder skal fastlægge en succesfuld digital strategi, som øger tallene på bundlinjen. Det hænder dog, at virksomheder besidder misvedligeholdte Google Analytics konti, hvor de ud fra fejlfyldte informationer drager konklusioner, som resultere i […]

google penguin

Penguin 4.0 – Hvad betyder dette dyr for din hjemmeside?

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Ændringer fra Google, Søgemaskineoptimering

Penguin historisk set Penguin er en algoritme, som Google begyndte at tage i brug tilbage i 2012. Formålet med Penguin er, at straffe hjemmesider, som har unaturlige linkprofiler. En unaturlig linkprofil vil sige, at hjemmesiden fx modtager links fra domæner af lav kvalitet, og at der er tydelige tegn på, at man meget bevidst har forsøgt at udnytte svagheder i Googles måder at rangere hjemmesider […]

Hero Conf London 2016

Kategori: Nyheder fra s360

I starten af denne uge var s360 flot repræsenteret ved Hero Conf i London, hvor vi var afsted med 5 mand – heriblandt en taler – for at hente ny viden med hjem. Hero Conf er den største PPC konference i verden, og dette var anden gang, den blev afholdt i Europa. Konferencen arrangeres af det amerikanske bureau Hanapin Marketing, som også står bag den populære blog PPC […]

Jagten på den gode mobiloplevelse

Dennis Funch Hansen Af Dennis Funch Hansen Kategori: Ændringer fra Google, Søgemaskineoptimering

Det er ikke længere nogen nyhed, at Google ønsker at servere gode oplevelser for sine brugere, der sidder på mobile enheder. Vi har set, hvordan hjemmesiders hastighed og mobilvenlighed har fået større og større betydning – og dette giver jo god mening, når mere end halvdelen af alle søgninger i dag sker via mobile enheder. Sidste år meldte Google ud, at de ville understøtte AMP […]