Et kig bag kulisserne hos s360 – 2018

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

Julen står for døren, og traditionen tro er det blevet tid til at kigge tilbage på året, der gik. Det samme gjorde jeg nemlig her på bloggen i 2015, 2016 og 2017. 2018 har på mange måder været “business as usual”, hvilket hos s360 betyder et særdeles begivenhedsrigt år. Derfor kan det da også være svært at fremhæve enkelte øjeblikke i løbet af sådan et […]

Ultimativ søgeordsanalyse GUIDE

Ultimativ guide til søgeordsanalyse: Sådan finder, udvælger & prioriterer du søgeord

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Søgemaskineoptimering

Søgeordsanalysen er det nødvendige fundament for SEO. Og hvorfor så det? Jo, det er i søgeordsanalysen, du finder frem til, hvilke søgeord du skal findes på, og hvor højt de hver især skal prioriteres. Således er en veludført søgeordsanalyse din garanti for, at du ikke kommer til at skyde i blinde, når du arbejder med SEO. Men derimod arbejder strategisk med lige netop de søgeord, […]

Sitemap

Den ultimative guide til XML sitemaps: Sådan kommer du godt i gang

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Diverse

Med denne guide håber jeg, at du får viden om XML-sitemaps er relevant for dit website samt best practise for, hvordan du kommer godt igang med at bruge XML-sitemaps i dit arbejde med SEO. Den primære fordel ved XML-sitemaps er, at de sikrer at nyt indhold, opdateret indhold eller slettet indhold på dit website, bliver opfanget af Google så hurtigt som muligt og at disse ændringer på dit […]

Facebook-målgrupper – indsigt i splittest

Mads N. Lauridsen Af Mads N. Lauridsen Kategori: Facebook

Hos s360 splittester vi konstant på vores kampagner for at få større indsigt i, hvilke mekanismer der giver det maksimale afkast i forhold til målsætningen. Herefter udvikler vi nye teser, som igen bliver testet. Nedenstående resultater kan være interessante for virksomheder, hvis primære mål er at maksimere online-omsætningen direkte fra kampagnen. Derved er nedenstående findings ikke ensbetydende med, at målgrupper ikke er vigtige, ej heller at […]

Kom godt i gang med konverteringsoptimering (72 konkrete tips)

Klaus Wrensted Jensen Af Klaus Wrensted Jensen Kategori: Diverse

Trafik x Konverteringsrate = Salg Du har trafikdelen af ligningen på plads, men du vil gerne engagere flere brugere og dermed øge salget? Der er mange meninger om hvordan hjemmesider skal se ud for at øge konverteringsraten. Du har måske hørt: ”Sæt en knap der, og drop dén feature.” – dog uden, at der blev peget på understøttende data? Denne guide viser dig, hvordan du […]

Vejrets betydning for e-handel

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Analyse

Arbejder du med e-handel, har du sikkert en fornemmelse af, at vejret påvirker salget. Modsat tendensen for de fysiske butikker, så er det gode vejr som regel ensbetydende med færre besøgende og mindre salg. Men hvor meget betyder vejret egentlig? Vi har dykket ned i millioner af besøgsdata for vores e-handelskunder og kigget på sammenhængen med det danske vejr i forsommeren og foråret 2018. Resultatet […]

mand holder en telefon

Er du klar til Voice Search? I 2020 er 50% af søgningerne talebaseret

Rune Bruun Hansen Af Rune Bruun Hansen Kategori: Søgemaskineoptimering

I 2020 forventes 50% af alle søgninger at komme fra Voice Search, og der er derfor god grund til allerede at indtænke teknologien i din fremadrettede digitale strategi Siri på iPhones og ikke mindst Google App er blevet markant bedre til at forstå præcist, hvad du siger, når du benytter Voice Search. Fejlraten er nu nede på kun 5,9% modsat op til 30% for 15 […]

Overblik: De vigtigste AdWords overskrifter fra 2017

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Google AdWords

1. Det blev igen sværere at skelne mellem betalte og organiske resultater I starten af 2017 ændrede Google (igen!) det lille annonce-mærkat, således det blev sværere at skelne mellem betalte og organiske resultater. Mærkatet gik fra at være grønt med hvid skrift til i stedet at være gennemsigtigt med en tynd grøn kant. På billedet herunder vises den udvikling, der er sket på mindre end […]

Et kig bag kulisserne hos s360 – 2017

Jakob Vedel Af Jakob Vedel Kategori: Nyheder fra s360

Julen nærmer sig, og traditionen tro vil jeg derfor dele et lille tilbageblik på året, der gik. Du er også velkommen til at genlæse mit blogindlæg om 2015 og 2016. 2017 var for os i s360 endnu et fantastisk år – og vores måske hidtil mest begivenhedsrige. Virksomheden har gennemgået en spændende udvikling, og vi er gået fra at være ca. 30 fuldtidsansatte til i […]

Vil Google åbne Shopping for andre prissammenligningstjenester?

Frederik Hyldig Af Frederik Hyldig Kategori: Ændringer fra Google, Google AdWords

Google fik i juni en rekordstor bøde svarende til næsten 18 milliarder danske kroner. Europa Kommsionen mener at Google har misbrugt sin dominans som søgemaskine til at give en ulovlig fordel til et andet produkt, nemlig “produktsammenligningstjensten” Google Shopping. Google har fået indtil 28. september til at ændre deres tilgang. Gør de ikke det, vil de risikere bøder på op til $12 millioner om dagen. […]